View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 4 април 2013 г.

Спрете да разочаровате новите си търговски представители!

Да поиграем на една игра:
Поставете лявата ръка върху главата си.
Подскочете нагоре и клекнете три пъти.
Поставете дясната ръка върху носа си.
Завъртете се два пъти.
Сега бройте до осем.

 Какво мислите за участието си в играта? Чувствате ли се като победител? Може би смятате, че сте загубили. Истината е, че вие нямате представа как сте се справели, защото аз не съм ви казал какво трябва да направите, за да спечелите. Това може да е смешно, но няма нищо смешно в чувството на неудовлетвореност от новите търговски представители присъединили се към екипа ви.

Много пъти, когато компаниите назначават новите търговци не им казват по какви критерии ще бъдат оценявани в края на периода. Така че, трябва да насочваме енергията на търговските представители и да я съсредоточим върху спечелването на играта.

 Кажете от първия ден на новия търговец какво очаквате той да НАУЧИ в края на обучението, какво очаквате да НАПРАВИ след това и какво очавате да постигне в края на периода.

 НАУЧАВАНЕТО се отнася до информация, като познаване на продуктите, конкурентната среда и проучвания на потенциалните клиенти.
 ДА НАПРАВИ се отнася до действия като реализирането на продажбите и корпоративното представяне.
 ПОСТИЖЕНИЯТА се отнасят до точно целите, които сте го насочили да постигне в определения период. Когато търговеца разбере какво се очаква от него след приемането му в колектива, те се фокосират върху играта с очи на победител и постига очакваните от него резултати.

Прочетете още:
"Търговския представител в Мениджър продажби - как да го направим"

Няма коментари:

Публикуване на коментар