View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 21 юни 2012 г.

Негово Величество Клиента

Това е човека, който ни плаща заплатата и заради който търговската организация върви напред или въобще съществува. Трябва да се отнасяме към него с уважение и добронамереност. Независимо от неговите капризи, характер и благоразположение ние трябва да се стремим да си тръгне от офиса, магазина или склада чувствайки се удовлетворен от нашите услуги и с усмивка на лице. Без значение за какво е дошъл и дали въобще е намерил каквото търси ние трябва да му съдействаме и да му помогне в неговия избор, да му поднесем максимално информацията, която би му помогнала да намери стоката или услугата, която му е необходима, та дори и да не е от нашата фирма. Рекламата от уста на уста и препоръката от доволен клиент са много по-ценни от всичките рекламни и PR кампании. Всяка фирма трябва да съумява да наруши така "ценната" си фирмена политика в името на доволния клиент, за да може той да види в лицето на нейните служители професионалисти готови да му съдействат при всяко негово посещение, да може да го накарат пак да се върни да потърси услугите им и да доведе със себе си още потенциални купувачи.
Най-бързо се разпространява за фирмата лошата слава от недоволен, обиден или отхвърлен клиент дошъл в офиса на фирмата за консултация, а вместо това му е била поднесена някакво си фирмено оправдание гласящо "Това не е в нашата специалност" или "Фирмената ни политика не позволява..." и още куп глупави отговори.

Няма коментари:

Публикуване на коментар