View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 10 март 2016 г.

Обучение на персонала и търговците на философско-онтологическа основа

Това е една нова разработка, на базата на филосовското понятие онтоидея, която насочва мисленето на търговеца/служителя в правилната посока. Онтоидеята е проектирана с основанието, че философията може да намира своя смисъл в жизнения свят на всеки човек, всяка група от хора, всяка човешка съвместност и всяка дейност.

Достигането на този смисъл може да стане чрез директно общуване между професионалните философи и специалистите в отделните области на човешкото знание и дейност.

Въз основа на резултатите на философско-онтологическото изследване и последващ анализ, екипът консултира процесите на творческо и критическо осмисляне на дейността в съответната на изследваната среда.

Приложимостта на тази експертност е в следните дейности:
  • генериране на нови идеи;
  • създаване на проекти и стратегии;
  • дефиниране на нови цели и осмисляне на наличните цели;
  • определяне и решения на проблеми;
  • взимане на решения;
  • спецификации на продукти и ресурси;
  • идентифициране на нуждите от научни експертизи;
  • възлагане на задания и проследяване на тяхното изпълнение.

Обучение във Високо-организирано мислене

 Цел на обучението е участниците в семинара да бъдат обучени така, че:

А) да знаят:
  1. за разликите между различните видове мисловни процедури и основаното върху тях поведение;
  2. за значението и ролята, които различните видове мислене играят в различните области на човешкото общество (история, интеркултурно взаимодействие, стопанство, образование, наука, отделната личност и т.н., включително и ежедневие);
  3. основните характеристики на мисленето.
Б) да могат:
  1. да различават видовите мислене в действията и поведението на другите (както за отделните личности, така и за различни видове организации);
  2. да различават видовете мислене в собствените си действия и поведение (собствени в смисъл на принадлежащи както на отделната личност, така и на изградена общност (организация);
  3. да извършват действия, участващи в организирането на поведение според зададен вид мислене, като по този начин проявяват творческо и критическо мислене.
В) да управляват и поддържат:
  1. по-ефективно резултатите от собствените ( на отделната личност или организация) действия и поведение, чрез анализ на типа мислене;
  2. по-ефективно резултатите от действията и поведението на другите (личности или организации), чрез анализ на типа мислене;
  3. съизмеримостта и адекватността на собственото си поведение при взаимодействието с другите (личности или организации);
  4. условията (в най-добрите случаи – създаването на условията) за възникване на общност и постигане на съвмостност според разликата между формално и неформално мислене;
  5. инициативи ( собствени или на другите) на равнището на различаване между формално и неформално.
Какво може да очакват участниците в обучението:
  1. да разполагат с редица знания и да получат богата информация по въпросите на мисленето;
  2. да придобият умението да ползват и прилагат процедури за мислене, основани на различните видове мислене;
  3. да развият множество компетенции по отношение собственото си участие при употребата на различните видове мислене;
  4. да са в състояние с повишена чувствителност и аналитичност да оценяват възможностите, които осмислянето предоставя за развитието и саморазвитието;
  5. да могат в по-пълна степен да се възползват от възможностите, които мисловните умения и компетентности предоставят за саморазвитието и самообучението;

 Обучение по проблематизиране и решаване на проблеми

Целите на обучението са да се тренират и развиват умения за:
  • различаване на директни и недиректни действия и операции;
  • установяване на невъзможност;
  • анализ на условията, даденото;
  • разбиране на търсеното;
  • създаване на възможности за даденото преобразуване, решаване;
  • представяне на формално-логически доказателства и на неформално-логически доказателства;

Обучение по проектно мислене

 Цели на обучението са да се развиват умения за:
  • целеполагане, осмисляне на цел;
  • проблематизиране; осмисляне на проблемност и невъзможност;
  • решаване; осмисляне на дейности-решения и възможности;
  • планиране на действия с оглед постигането на резултати;
и да се изграждат компетентности за:
  • предприемане на начинания, инициативност;
  • производство на замисъл, идея;
  • работа с неизвестното и непознатото;
  • организиране на общност, ангажиране на ключови фигури

Обучение по разбиране и тълкуване (приложна херменевтика)

Цели на обучението са да се тренират и развиват умения за:
  • формално-логически анализ;
  • описване и обясняване на реални действия, операции и дейности;
  • установяване недостатъчността на формалната логика в “живото общуване”;
  • различаване и използване на различни начини за разбиране;
  • разпознаване източниците на неразбирането;
  • усвояване на тълкувателни техники и процедури;
  • включване в ежедневната си работа на подходящата стратегия за разбиране или тълкуване;
  • обясняване на непознатото и неясното.

Няма коментари:

Публикуване на коментар