View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

събота, 12 март 2016 г.

Онтологизирана маркетингова стратегия на фирмата

Онтологизирана маркетингова стратегия представлява изследване на базата на философско онтолигизиране на договорената с клиента реалност (процес, продукт, услуга, явление, случай, събитие, артефакт). 

Исторически, понятието онтология се появява в едно от разклоненията на философията, наричано метафизика, която изучава устройството на реалния свят. 

Терминът онтология  в съвременната философска литература се използва за означаване на определена система от категории, които са следствие от определена система от възгледи (определена гледна точка) за света. Използва се за специфициране на множество от понятия с цел пълното представяне на даден предмет.

Съвременната технология за управление, наречена бизнес-инженеринг, се базира на системния подход. Организацията се разглежда като отворена система и се описва  чрез построяване на базови информационни модели (организационно-функционална структура и бизнес процеси) във взаимодействие с модел на външната бизнес среда.

Резултатите на онтологичното изследване служат за основа на предлаганите разработки.

Набор от всички характеристики и свойства на изследваната реалност (продукт).

На клиента се предоставя списък с изброени всички характеристики и свойства, придружен с аргументация и демонстрация на изводите.

II. Установяване на наличното понятие (схващане, концепция, разбиране, определение, дефиниция) за същността на изследванания продукт.

На клиента се предоставя документ съдържащ свързаните с изследвания продукт:
  1. определения и дефиниции;
  2. вид и род;
  3. отличаващите особености: видово различие; собствен признак;
  4. съпътстващите признаци;
  5. историята и развитието на понятието за реалността.

III. Изясняване на отношенията и взаимодействията с други реалности, в които стъпва изследвания продукт.

Предоставя се на клиента - анализ на:
  1. йерархиите и подредбите, в които участва изследваното;
  2. видово-родовите отношения и връзки;
  3. съществените и несъществените отношения;
  4. условията и основанията за съществуването на изучавания продукт;

IV. Осмисляне на възможното творческо и иновационно развитие на изследвания продукт и свързаните с него дейност, производство, употреба, приложимост, създаване, сътворяване.


ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ:
Обучение на персонала и търговците на философско-онтологическа основа

Няма коментари:

Публикуване на коментар