Това е една нова разработка, на базата на филосовското понятие онтоидея, която насочва мисленето на търговеца/служителя в правилната посока. Онтоидеята е проектирана с основанието, че философията може да намира своя
смисъл в жизнения свят на всеки човек, всяка група от хора, всяка
човешка съвместност и всяка дейност.
Достигането на този смисъл може да стане чрез директно общуване между професионалните философи и специалистите в отделните области на човешкото знание и дейност.
Въз основа на резултатите на философско-онтологическото изследване и последващ анализ, екипът консултира процесите на творческо и критическо осмисляне на дейността в съответната на изследваната среда.
Приложимостта на тази експертност е в следните дейности:
А) да знаят:
Достигането на този смисъл може да стане чрез директно общуване между професионалните философи и специалистите в отделните области на човешкото знание и дейност.
Въз основа на резултатите на философско-онтологическото изследване и последващ анализ, екипът консултира процесите на творческо и критическо осмисляне на дейността в съответната на изследваната среда.
Приложимостта на тази експертност е в следните дейности:
- генериране на нови идеи;
- създаване на проекти и стратегии;
- дефиниране на нови цели и осмисляне на наличните цели;
- определяне и решения на проблеми;
- взимане на решения;
- спецификации на продукти и ресурси;
- идентифициране на нуждите от научни експертизи;
- възлагане на задания и проследяване на тяхното изпълнение.
Обучение във Високо-организирано мислене
Цел на обучението е участниците в семинара да бъдат обучени така, че:А) да знаят:
- за разликите между различните видове мисловни процедури и основаното върху тях поведение;
- за значението и ролята, които различните видове мислене играят в различните области на човешкото общество (история, интеркултурно взаимодействие, стопанство, образование, наука, отделната личност и т.н., включително и ежедневие);
- основните характеристики на мисленето.
- да различават видовите мислене в действията и поведението на другите (както за отделните личности, така и за различни видове организации);
- да различават видовете мислене в собствените си действия и поведение (собствени в смисъл на принадлежащи както на отделната личност, така и на изградена общност (организация);
- да извършват действия, участващи в организирането на поведение според зададен вид мислене, като по този начин проявяват творческо и критическо мислене.
- по-ефективно резултатите от собствените ( на отделната личност или организация) действия и поведение, чрез анализ на типа мислене;
- по-ефективно резултатите от действията и поведението на другите (личности или организации), чрез анализ на типа мислене;
- съизмеримостта и адекватността на собственото си поведение при взаимодействието с другите (личности или организации);
- условията (в най-добрите случаи – създаването на условията) за възникване на общност и постигане на съвмостност според разликата между формално и неформално мислене;
- инициативи ( собствени или на другите) на равнището на различаване между формално и неформално.
- да разполагат с редица знания и да получат богата информация по въпросите на мисленето;
- да придобият умението да ползват и прилагат процедури за мислене, основани на различните видове мислене;
- да развият множество компетенции по отношение собственото си участие при употребата на различните видове мислене;
- да са в състояние с повишена чувствителност и аналитичност да оценяват възможностите, които осмислянето предоставя за развитието и саморазвитието;
- да могат в по-пълна степен да се възползват от възможностите, които мисловните умения и компетентности предоставят за саморазвитието и самообучението;
Обучение по проблематизиране и решаване на проблеми
Целите на обучението са да се тренират и развиват умения за:- различаване на директни и недиректни действия и операции;
- установяване на невъзможност;
- анализ на условията, даденото;
- разбиране на търсеното;
- създаване на възможности за даденото преобразуване, решаване;
- представяне на формално-логически доказателства и на неформално-логически доказателства;
Обучение по проектно мислене
Цели на обучението са да се развиват умения за:- целеполагане, осмисляне на цел;
- проблематизиране; осмисляне на проблемност и невъзможност;
- решаване; осмисляне на дейности-решения и възможности;
- планиране на действия с оглед постигането на резултати;
- предприемане на начинания, инициативност;
- производство на замисъл, идея;
- работа с неизвестното и непознатото;
- организиране на общност, ангажиране на ключови фигури
Обучение по разбиране и тълкуване (приложна херменевтика)
Цели на обучението са да се тренират и развиват умения за:
- формално-логически анализ;
- описване и обясняване на реални действия, операции и дейности;
- установяване недостатъчността на формалната логика в “живото общуване”;
- различаване и използване на различни начини за разбиране;
- разпознаване източниците на неразбирането;
- усвояване на тълкувателни техники и процедури;
- включване в ежедневната си работа на подходящата стратегия за разбиране или тълкуване;
- обясняване на непознатото и неясното.
Няма коментари:
Публикуване на коментар