View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

понеделник, 14 декември 2020 г.

Съвети за управление на времето за мениджърите продажби

 

Най-честото оплакване при управлението на продажбите е, че никога няма достатъчно време, за да се свърши всичко. Много мениджъри продажби работят по шейсет или дори седемдесет часа седмично, но входящите им кутии винаги са препълнени с неотложни задачи. 

Ако това е вашата ситуация, може да се наложи да разгледате как управлявате времето си като мениджър продажби.

Като мениджър продажби, основния дял от времето ви трябва да бъде изразходван за управление на вашите търговци. Това звучи очевидно, но въпреки това мениджърите продажби често се забъркват в други проекти - независимо дали става въпрос за спешно необходим доклад за изпълнителния директор, поредица от срещи с ръководители на компании или определяне на изисквания за нова CRM платформа. Повечето от тези задачи са еднократни събития, но едва след като сте завършили всеки проект, следващият проект се появява на бюрото ви.

Ако се давите в море от документи, тогава може да се нуждаете от събуждане. Повечето компании генерират много повече отчети и друга административна документация, отколкото им е необходима. Работейки с вашите мениджъри, вероятно можете да идентифицирате няколко некритични процеса и да ги премахнете от живота си.

Срещите с търговския екип

Срещите са друго потенциално загуба на време. Ако, подобно на повечето мениджъри продажби, имате седмична среща с екипа в понеделник, запитайте се дали трябва да прекарвате всички тези часове екипна среща всеки месец. Можете ли вместо това да преминете към среща през седмица? Ако не, можете ли да намалите времето, прекарано по време на срещата, като делегирате задачи на отделни лица, вместо да ги обсъждате безкрайно в групата? Други видове срещи могат да бъдат избегнати, като изпратите делегат, който ще ви докладва, или като поискате вашето присъствие да бъде пропуснато изобщо, ако смятате, че вашият принос не е необходим.

Вашият мениджър може да ви струва голяма част от времето, като ви изпраща серия от „критични за времето“ проекти. В този случай опитайте да му обясните, че вашият екип страда от времето, прекарано в работа по тези проекти, и попитайте дали някои от тях могат да бъдат обработени от други или просто да бъдат отложени. Ако той продължава да ви изпраща проекти дори след като се е съгласил да ги съкрати, може да успеете да се оттеглите, като кажете нещо като: „Бях насрочил следобеда си да отида с .... за тяхното представяне, за да приключим голяма сделка с компания X . Трябва ли да дам приоритет на проекта ви преди това? " Шефът ви може изведнъж да осъзнае, че задачата му все пак не е толкова спешна.

Ако установите, че все още имате повече задачи, отколкото имате часове през деня, бъдете безмилостни относно начина, по който ги приоритизирате. Трите най-важни задачи за управление на продажбите са планиране на продажбите, обучение и обучение на вашите търговци (което включва помощ при спрени сделки и други еднократни проблеми с продажбите). Дейностите, свързани с която и да е от тези три области, трябва да са на първо място във вашето ежедневно планиране, дори ако това означава, че друга задача в крайна сметка се забавя с още няколко дни.

Проследяване на времето

Един от начините да си помогнете е да планирате основните си функции за управление предварително и след това да третирате тези времена като свещени. Например, може да решите, че всяка сряда и четвъртък следобед от 14:00 до 15:00 ще седнете с някой от вашите птърговци и ще прегледате скорошното им представяне. В този случай нищо друго освен голямо бедствие не трябва да ви накара да пренасрочите това. В началото може да е трудно, но следенето на продажбите на вашия екип да са добре черз вашите усилия ще притъпи болката достатъчно бързо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар