View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 29 октомври 2020 г.

Какво да продава вашият бизнес и как?

 

Какво трябва да продавате?

Ако обичате да гледате криминални предавания или да четете мистериозни романи, вероятно сте запознати с трите елемента, които полицията използва, за да определи кой е извършил престъпление: средства, мотив и възможност. Колкото и да е странно, тези три фактора са и най-важните елементи за започване на бизнес.

Средства

Всеки е добър в нещо. Първата стъпка в създаването на собствен бизнес е идентифицирането на личния ви набор от умения и съпоставянето им с потенциален продукт или услуга. Някои бизнеси изискват определен вроден талант, като да станеш професионален певец. Други изискват обучение и умения, които може да отнемат години, като например адвокат. Направете списък на вашите умения и таланти, дори и най-незначителните. Тези умения и таланти ще осигурят основата за вашия нов бизнес.

Втората стъпка е да решите дали можете да използвате тези умения. Ако имате всички умения, от които се нуждаете, за да успеете в отглеждането на щрауси, но нямате земя, храна, запаси или ресурси за придобиване на тези нужди, тогава отглеждането на щрауси не е правилният бизнес за вас. Трябва да прецените дали е практично да се занимавате с мечтания бизнес точно сега. Обстоятелствата може да се променят в бъдеще. Ако следващата година наследите 100 декара пасища, можете да преразгледате идеята да започнете фермата си с щрауси тогава. Междувременно обаче ще трябва да се съсредоточите върху това, което най-вероятно ще успеете да постигнете.

Мотив

Вземете списъка с вашите таланти и умения, които току-що сте описали и зачеркнете всичко, което мразите да правите, дори ако сте добри в това и знаете, че е доходоносно. Вашият малък бизнес е нещо, с което ще живеете и ще мислите за него 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата, доста дълго време. Ако сте страхотен готвач и знаете, че можете да печелите пари с кетъринг, но мразите да готвите за партита, ще бъдете нещастни като собственик  на кетъринг, независимо колко успешен ще станете.

Бихте могли да започнете кетъринг бизнес, в който вие осигурявате управлението, а вашите служители готвят, но в този случай използвате вашите управленски умения и познания за рецепти, а не самото готварско умение.

Възможност

Последното нещо, което трябва да обмислите, е дали ще имате възможност да продадете това, което искате да продавате. Има ли пазар за вашия продукт или услуга? Това ли е нещо, което бихте могли да спечелите при продажба - като минимум достатъчно пари, за да се издържате? Ако няма достатъчно потенциални клиенти за вашия бизнес, той ще се провали, дори ако сте изключително добри в това. Идентифицирането на вашите потенциални клиенти и решаването как най-добре да ги достигнете е от решаващо значение за успешния бизнес.

Как можете да продавате?

Открили сте най-добрия продукт или услуга, които можете да предложите. Сега трябва да идентифицирате целевия си пазар и да изберете канал за продажби (или канали), за да достигнете до потенциални клиенти:

  • Телефонни продажби: Може би най-евтиният и лесен метод за започване, тъй като всичко, от което се нуждаете, е списък с номера и работещ телефон. Ще трябва да започнете, като съберете контакти на няколко потенциални клиенти. Колкото по-квалифициран е вашият списък с потенциални клиенти, толкова по-ефективни ще бъдат обажданията ви. Дори доста лош списък с потенциални клиенти може да бъде ефективен, ако се обадите на достатъчен брой.
  • Интернет продажби: Уебсайтовете са критичен инструмент за бизнес от всякакъв размер. Изграждането на ефективен уебсайт може да бъде скъпо както за време, така и за пари. Има обаче безплатни компании за уеб хостинг, които предоставят лесни за използване инструменти, достатъчни за публикуване на прост уебсайт.
  • Email маркетинг: Съставянето на добър списък с имейли, изготвен от списък с потенциални клиенти и отпечатването и изпращането на рекламни съобшения може да има значителна възвръщаемост. С имейл маркетинга можете да достигнете хиляди или дори милиони клиенти наведнъж.

Няма коментари:

Публикуване на коментар