View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

вторник, 29 септември 2020 г.

Дистанционно управление на търговски екип

 

Дистанционното управление на търговски екип се превърна в често срещан начин за правене на бизнес. 

Благодарение на технологиите, които позволява на търговците да работят продуктивно от домашните офиси или където и да е другаде по света, добрият виртуален търговски екип е печеливш вариант. Вашите търговци получават гъвкавост и удобство да работят, където пожелаят, а вие можете да изградите географски разнообразен екип за продажби, без да е необходимо да вкарвате капитал в изграждането на официални „офиси“ в цялата страна - или по света. Трудната част е изграждането на правилния екип.

Изберете правилните търговци

Повечето добри търговци са силно мотивирани, но всеки виртуален служител трябва да развие тази си черта на следващото ниво. Виртуалният търговец често работи без ежедневен надзор и е възможно да не говори с друг колега в продължение на дни. Всеки член на екипа трябва да се чувства добре с тази изолация и трябва да може да продължи да продава, без мениджър да стои над главата му.

Задайте приоритети

Тъй като дистанционните служители обикновено решават с какви задачи да се справят и в какъв ред да се справят с тях, важно е всички да разберат приоритетите още от самото начало. Това е особеназначите нов дистанционне търговец, седнете с него и задайте някои конкретни цели.

Не им давайте само цел за продажби, изберете и някои допълнителни показатели. Например може да се разберете, че те ще правят най-малко 25 студени разговора на ден, определят поне пет срещи на седмица и ще изпращат по 10 имейла на ден.

Използвайте правилните технологии

Има много технологични чудеса, за да помогнете на вас и вашия дистанционен екип да работите по-умно. Вземете уеб камери за всички ваши търговци (и за вас самите) и използвайте видеоконференции, за да се срещнете. Настройте CRM, който всеки може да използва от собствените си компютри, за предпочитане CRM услуга, която не изисква инсталиране на софтуер. Каквато и да е нуждата ви, вероятно има софтуерен пакет или интернет услуга, които могат да я задоволят.

Поддържайте връзка с търговския екип

Разхвърляли сте търговците си по света, но не можете да си позволите да забравите за тях. Трябва да организирате редовни срещи с вашия екип и да обсъждате всички въпроси, свързани с продажбите. Също така е добра идея да се обадите или да проведете конференция с отделни търговци, за да можете да поговорите с тях и да разберете как се справят.

Знайте кога да се отдръпнете

Виртуалното управлението на служители изисква по-високо ниво на доверие. Когато нов търговец се присъедини към екипа, ще трябва да следите дейностите му, но след като се запознаят с целите си и се чувстват комфортно с вашите очаквания, е време да отстъпите малко. Добрите дистанционни служители предпочитат високо ниво на независимост - това се съчетава със способността им да се самомотивират - така че ако ги засипите с телефонни обаждания и имейли „само за проверка“, ще изпратите грешно съобщение.

Фокусирайте се върху резултатите

Когато сте на 1000 км от търговците си, не можете да проследите какво правят от момент до момент. Единственият начин да управлявате екипа си справедливо, при тези обстоятелства, е да ги съдите по резултатите. Ако търговецът изпълнява или надвишава целите си за продажби от месец на месец, хвалете го много и не се опитвайте да се забърквате с това, което не е нарушено.

От друга страна, търговец, чиито продажби са под квотата, се нуждае от незабавна помощ и внимание. Насрочете индивидуална среща и разберете какви дейности извършва търговецът, след това задайте му някои цели и го наблюдавайте, докато продажбите се увеличат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар