View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

петък, 25 септември 2020 г.

10 КАЧЕСТВА НА СТРАХОТНИЯ МЕНИДЖЪР ПРОДАЖБИ

 


Не е необичайно за управителя да се обърне към собствения си търговски отдел, когато трябва да назначи мениджър продажби. Въпреки че може да е изкушаващо да даде позицията на неговия топ търговец, това може би не е най-добрият човек за тази работа. Уменията, насочени към клиента, които го правят по-близък, са доста различни от тези, необходими за поддържане на вдъхновение, обучение и готовност за продажби на персонала. Докато търговските представители трябва да овладеят процеса на продажби, да изградят връзка и доверие с клиентите и да бъдат неумолими при търсенето и проследяването на нови клиенти, мениджърите по продажби трябва да могат да определят правилните цели за своите екипи и да им дадат инструментите за постигане на тези цели .

„Търговците са забавни“, казва Лий Стейли Таруло, бивш вицепрезидент по продажбите и маркетинга на Ryland Homes, който оттогава основава 3D New Home Sales Systems. „Самите качества, които ги правят страхотни търговци, ги правят много трудни за управление, но въпреки това, което казват, те искат да бъдат водени. Това е трудно да се направи от много мениджъри. "

Ето 10 качества на страхотния мениджър продажби:

1) Страст. Това също е едно от най-добрите качества и единственото, на което не може да се научиш. Без страст към търговията е невъзможно да се ръководи и вдъхновява екип.

2) Почтеност. В комбинация със страстта, това са двете най-важни качества за мениджъра по продажбите. Те се нуждаят от това. Ако нямат, те не трябва да бъдат в управлението на продажбите.

3) Позитивно отношение. Ръководството зависи от това да усмихне лицата на екипа по продажбите и да даде тон на компанията.

4) Тренировки. Седемдесет процента от времето на мениджъра по продажбите трябва да бъде прекарано в тренировки, или в групи, или един на един. Всеки мениджър продажби, който казва, че работното натоварване не позволява такова време с персонала, трябва да провери как е прекарал деня и да изхвърли или делегира всяка дейност, която не засяга генерирането на продажби.

5) Лидерство чрез пример. Мениджърът по продажбите трябва да излезе на терен със своите хора. Там те са най-продуктивни. Дайте пример, накарайте ги да бъдат отговорни, изтласкайте ги напреди ги изведете от зоната им на комфорт.

6) Лоялност. Мениджърите по продажбите трябва да се борят за членовете на екипа по продажбите. Кажете им, че сте на тяхна страна. Когато знаят, че сте искрен, е невероятно каква трудовата етика ще получиш в замяна.

7) Бъдете на разположение. Трябва да се документите да са изрядни, но не може да се използва административната работа като оправдание „да не се правят тежките неща. Да, това е по-лесно от общуването с хора. Административните задачи никога не ви говорят. Свършете административните си задачи, преди телефонът да започне да звъни. След това, когато търговските обекти вече работят, трябва да сте на разположение да работите със своите търговци.

8) Мотивация. Това включва насърчение и признание. Това може да се прави по толкова много начини - състезания, игри, танци, пеене.... Смейте се заедно и общувайте.

9) Непрекъснато обучение. Лекарите, счетоводителите, адвокатите и други професионалисти продължават да се учат през целия си живот, за да поддържат уменията си актуални. Мениджърите продажби трябва да направят същото. Когато не израстваш, оставяш вратата отворена за някой друг.

10) Слушане и комуникация. Това е в основата на повечето други качества. Не можете да бъдете добър треньор или мотиватор, ако не сте добър комуникатор; и не можете непрекъснато да се учите, да давате пример или да демонстрирате лоялност, без да сте добър слушател.

Работата на мениджъра по продажбите е ключът към успеха. Мисля, че това е най-трудната работа в бизнеса, защото трябва да носите толкова много различни отговорности. Трябва да сте дисциплинар, но и треньор и мотиватор.

Няма коментари:

Публикуване на коментар