Лоялността предизвиква силно чувство на емоция в хората и е един от стълбовете, който
поддържа успешните взаимоотношения между хората. Бизнес отношенията между марката и клиентите са по-различни. Когато един потребител се чувства лоялен към даден бранд или продукт, той е склонен да остане дълговреме поддръжник и защитник на марката. Той препоръчва продукта на свои познати и очаква с нетърпение и купува по-новите модели, издания и т.н.
От началото на развитието и последващо им приемане, социалните медии промениха начина, по който си взаимодейства бизнеса с клиентите и аудиторията си. Тази нова динамика създава уникална възможност за бизнеса да се свърже с клиента и да изгради лоялност към марката. Поради своята простота, съчетана с непосредственост, социалните медии а идеален начин да се достигнем до или да говорим за дадена марка, продукт или услуга. Социалните мрежи, също така, проправиха пътя за фирмите и създадоха двупосочен диалог, тъй като вече компаниите могат директно да се свържат с тяхната аудитория и клиенти по много личен начин и навреме.
Успешните фирми са признали пряката връзка между социалните медии и изграждането на лоялност към бранда. Двупосочната комуникация позволява на две на пръв поглед рзлични личности да се свържат и да изградят дълбоки взаимоотношения. Поради обема на хората, до които социалните медии позволяват да се достигне, се увеличават шансовете за развитие и изграждането на нови лоялни клиенти.
Как може един бизнес да изгради лоялност към бранда използвайки на социалните мрежи?
Изградете взаимотношения
Има две страни при тези взимоотношения - на аудиторията и на бизнеса. Това са двете страни, които участват в една връзка. И като всяка връзка, оцелява тази, при която чувството за лоялност не е само моментно, а е изградено върху солидни основи. Не само трябва клиентът да чувства лоялен към бранда, но и бранда също трябва да се чувства лоялен към своите клиенти.
Това означава, че марката остава вярна към клиентите си казвайки им, че ще продължава да се развива по начин, който е в съответствие търговския брандинг, с неговото послание и неговата мисия. От друга страна има много клиенти, които купуват само продукти произведени от любимите си марки, защото вярват и се доверяват на марката. Тези потребители са по-склонни да препоръчат марката на приятели и да говорят с приповдигнато настроение за марката по техните социални канали. Някои марки с лоялност за пример са: Apple, Amazon и Honda.
Възползвайте се от онлайн каналите
Приказката от уста на устата в момента е най-популярната форма на реклама и безпорно социалните мрежи допринасят за популярността й. Хората постоянно говорим в социалните мрежи за това, което имаме, искаме или от което се нуждаем. Преди потребителите да вземат решение за покупка, те често проверяват онлайн, за да прочетат мнения от връстниците си или да видят как хората реагират на продукта или услугата.
Умните брандове, разбиращи социалните медии, се възползват от тях по честен начин, нефилтрират обратната информация от онлайн потребителите и използват тези платформи в тяхна полза. Брандовете могат да достигнат до тези, които са положително настроени към продуктите и да им благодарят за тяхната подкрепа или да им отговорят с търговска отстъпка при повторно закупуване на продукти под тяхнатамарка. Тези малки жестове ще ви прекарат през дълъгя път в изграждането на лоялността на клиентите. И тъйкто понякога един клиент може да има негативен опит с вашия продукт или услуга, когато клиента достигне до изразяване недоволството си, е важно да се реагира бързо. Клиентите знаят, че понякога нещата могат да се объркат и обикновено са готови да простят, ако навреме реагирате подобаващо. Това, което никоганяма да забравят, е когато фирмата не си прави труда да реагираме на тяхното оплакване или реагира прекалено късно. Вашият своевременен отговор може често да е решаващ фактор в превръщането на клеветника в застъпник. Социалните медии също са лесен начин за потребителите да достигне довас и от своя страна вашата компания да му отговори.
Включете се сега
Какво чакате още? Няма по-добърмомент, за да започнете изграждането и подобряването на отношения с клиентите св. Телефоните и имейлите вече не са единственият начин за марките и потребителите да се свързват. Социалните медии позволява брандовете бързо и лесно да се ангажират активно и директно с техните аудитории. Независимо дали достига до напълно нов клиент или до дългогодишен почитател, ключът към поддържането на успешна връзка е постоянната ангажираност. Просто като при всяка друга връзка - трябва да има комуникация между двете страни.
Не всички марки се възползват от начините, по които социалните медии могат да им помогнат да постигнат тази лоялност. Социалните мрежи осигуряват на бизнеса всички необходими инструменти, от които се нуждаят в изграждането на лоялност онлайн. Отделете време, за да следвате тези прости стъпки и да започнете изграждането и поддържането на онлайн лоялността към марката сега.
Прочетете още:
Как да управлявате личния си онлайн бранд
Личния бранд - бъдещето на маркетинга
Тайни за Facebook, които всеки PR Мениджър трябва да знае
Онлайн обратна връзка с клиентите
Как да създадем стратегия за социалните мрежи
Това е личния блог на Златко Димитров Димитров. Професия - мениджър продажби и маркетинг в гр. София. Опитен мениджър с отлична способност за работа с клиенти и умения за управление на проекти и екипи. Човек ориентиран към действие - със силна способност за ефективно общуване с различни бизнес аудитории и работа с нови технологии. Бакалавър по „Аграрна икономика” и Магистър по „Икономика и управление".
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар