Не е тайна, че е-мейл маркетинга е доходна техника, която
може да ви донесе много пари. Изграждането
на списъка е първата стъпка, за да имате целева аудитория, към която да се насочите.
Но след като вече имате списъка, това не е вичко.Много хора
мислят, че след като са направили приличен списъка от абонати, могат да започнат да предлагат всичко на всеки и така да спечелят много пари изведнъж.
Е, това не е
вярно, защото няма значение колко голям е списъкът ви, ако
не предлагате точния продукт, ще се лишите от
големите пари.
Ако не се отнасяте към вашия списък като към злато, вие не
само ще пропуснете възможности за печалба, но и също така ще загубите
абонатите си толкова бързо, че няма да можете да кажете "чакай!"Ето някои
доказани съвети за това как да се изградите доверие и уважение скъм вашите абонати, така че да можете да правите повече пари в последствие:
Съвет #
1: Бъдете персонални.Ако засипвате списъка си с много общи имейли, тогава абонатите ви няма
да чувстват, че ви е грижа за конкретните им потребности. Това ще ви направи да изглежда
по-скоро като автоматична машина, а никой не би искал да прави бизнес с една
машина.Когато се регистрират в сайта ви, клиентите ви искат да знаят, че ще бъдат третирани като физическо лице и
техните проблеми ще бъдат решени старателно. Запомнете поговорката:
"не им пука колко знаеш, но искат да знаят колко ти пука".Имейлите, които изпращате до вашия списък с абонати,
трябва да имат много лична насочени към тях. Пишете им така както бихте писали към някой човек, а не към списък с хора. По този начин, когато всеки от
тях си отвори пощата, ще се почувстват така, все едно е писано конкретно за
тях.Можете да постигните
това, като винаги се обръщате към тях на малко име във всеки имейл
(повечето Autoresponders ви позволяват да се сложи синтаксис, така че да
персонализирате по името). Говорете с тях все едно си
говорите с приятел, а не с група.Когато абонати чувстват, че на техните нужди се разглеждат старателно, може да се
изгради лична връзка с тях във всеки един момент. Тази връзка ще ги накара да бъдат по-отзивчиви към това, което им предлагате.
Съвет # 2: Не забравяйте, Защо всъщност са се абонирали.Това всъщност е огромен проблем в симейл маркетинга. Хората
са склонни да събират абонати и след това им предлагат всичко, което могат да им предложат. Това е голяма грешка!.Например, ако някой е дошъл във вашия сайт за дресура на животни и се е абонирал за обучение на кучета, защо да им изпращате
продукти за голф?Не е за вярване колко много хора се изграждат списъка си с клиенти за едно нещо и след това им предлагат съвсем различно.Ако имате шанс да има повече от един списък в повече от една
ниша, трябва да бъдете абсолютно сигурни, че това, което предлагате на вашите абонати е точно това, от което те се нуждаят и искат. Тя трябва да им предлагате това, заради което те са се регистрирали, или рискувате да ги загубяите.
Съвет # 3: Свържете личност с името.Много пъти хората са изградили добър списък, но все още
остават без лице. Клиентите искат да има личност свързана с името, така че да могат да знаят с кого общуват.Можете да направите това, като включите снимка, когато изпращате на HTML имейли. Очевидно е, че не можете да направите това с
текстовите симейли, но можете да насочите абонати си към вашия уеб
сайт, блог, Twitter акаунт и други уеб профили, където те
могат да видят вашата снимка.По
този начин тези, които четат вашия имейл ще видат името и лицето ви и
наистина ще се чувстват, че познават лично човека стоящ зад имейла.Това
отново ще внуши доверие и вяра, че вие сте един почтен човек и не
криете самоличността си. Колкото
повече абонати ви имат доверие, толкова по-лесно ще бъде за вас да търгувате
с тях.Не оставяйте вашите абонати в неведение за това
кои сте вие. Доверието расте, когато се показвате и позволявате да ви опознаят по-добре.
Съвет # 4: Бъде на разположение; Махнете Email с "noreplay".Някои
търговци използват "donotreply" имейл адрес, а някои използват " не
отговаряйте на този имейл", някъде в края на тяхното
послание.Това гi прави да изглежда недостижими. Това не е чуваство, което вашите клиенти трявба да зипитват. Те трябва да се чувстват, че във всеки един момент могат
да ви изпратят имейл с въпроси или коментари и няма да имат проблем с това.
Ако по някаква причина не искате хората да
отговаряте на адреса на имейла, от който изпращате бюлетина си, можете да сложите нещо като
"ако имате нужда или искате да се свържете с мен, моля пишете на ..."
Останете на разположение на вашите клиенти.
Използването на
тези съвети ще ускори успеха ви в областта на имейл
маркетинга и ще ви донесе дохода, към който се стремте.
Прочетете още:
15-те най-силни думи използвани в маркетинга
Това е личния блог на Златко Димитров Димитров. Професия - мениджър продажби и маркетинг в гр. София. Опитен мениджър с отлична способност за работа с клиенти и умения за управление на проекти и екипи. Човек ориентиран към действие - със силна способност за ефективно общуване с различни бизнес аудитории и работа с нови технологии. Бакалавър по „Аграрна икономика” и Магистър по „Икономика и управление".
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар