Чрез включването на социалните
медии, в маркетинговата стратегии на фирмата, можете бързо да увеличи успеха на
вашия бизнес. Социалните
медии ви предоставят инструменти, не само за общуване с широк кръг от хора, но
също така и да взаимодействат с тази аудитория.
Първи стъпки
Проучване на възможностите
на всеки отделен сайт или приложение трябва да бъде първата задача, която да си
поставите, когато разширявате дейността
си в социалните медии. Ако
не разполагате с време да го направите сами, можете да обучите някой от
персонала или да възложите на външен изпълнител, да направи техническата
подготовка.
Следващата стъпка е да се
разбере начина (етикета), по който се общува в тези социалнит общности. Оплаквания
от приятели и фенове на страницата ви е бърз начин вашият акаунт да бъде спрян
или забранен, което ще се отрази зле на вашия имидж. Така
че бъдете внимателни, тъй като взаимодействието между вашата фирма и
по-широката социална общност е от решаващо значение за вашата марка и е
най-добре да го правите сами или чрез обучени служители.
Най-популярните социални общности
Всеки знае за Facebook, но
какви са другите алтернативи от стотиците общности в интернет и кои са
най-популярни? Направете
проучване за рейтингите на сайтове и за това кои са най-подходящи за вашия
бизнес.
Планиране на кампанията
Например ако решите да
създадете кампанията си в Twitter, можете да научите основните методи за отговаряне,
публикуване (туитване), ретуитоване, свързване и изпращане на съобщения. Същото
се прилага за всеки нов сайт на социална медия, а изучаването на тези функции
ви дава основата да започнете да разширявате кампаниите си, които да отговарят
на спецификите във вашия бизнес.
Изгответе план преди да
започнете кампания в социалните медии. Определете
кой ще управлява страницата, какъв тип оформление ще има тя и колко време бихте
искали да инвестирате в това нчинание. Просто
като всяка друга маркетингова кампания - разполагате с определен график, за да
постигнете целите си. Придържайте
се към плана си толкова плътно, колкото можете и ще пожънете успех в социалните медии.
Набележете целите и подцелите
при започване на маркетингова кампания в социалните мрежи. Уповестете
ги в цялата фирма, така че всеки в организацията да е на същата вълна. Резултати
от кампанията ще бъдат по-добри и по-добре фокусирани, когато всички дейности
са съгласувани и всички работят за едни и същи цели.
Когато започнете кампанията се
поучавайте грешки. В
зависимост от вашата целева аудитория, някои неща, които са в сила за други
фирми, може да не сработят при вас. Гледай
какво работи и какво не, а след това го променете ако е необходимо. Това
ще покаже на клиентите ви, че сте насочени към техните нужди.
Прилагането на маркетингови
стратегии в социалните медии ще повиши успеха на вашия бизнес. Възползвайте
се от многото инструменти на социалните мрежи, които да разпространят
информация за вашия бизнес и да ви позволят да комуникирате с клиентите.
Отчетност, Статистика и Анализ
Интернет
е чудесно място, за да проследяване на резултатите, но изисква внимателно
планиране, за да се създадат правилните процеси за разделно тестване и събиране
на данни. Има
на разположение много инструменти за отчетност и много от тях са изградени в
съществуващите приложения, но вие трябва да решите какво трябва да се измерва,
за да се определи ефективността на кампанията ви.
Няма коментари:
Публикуване на коментар