View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

сряда, 17 април 2013 г.

Търговския представител в Мениджър продажби - как да го направим.

-->
  Тази неустоима съблазън да повишите най-добрия си търговец в Мениджър на търговския екип. Това е изкушение, на което всеки ръководител трудно може да устои. "Ако имаме шестима търговски представители, които да направят каквото той направи и ще увеличим продажбите си шест пъти." Това е хубава мечта, ноне винаги се сбъдва.
   Докато обмисляте назначението на вашата звезда за мениджър, той се чувстава част от нещо голямо. Въпреки това, търговеца е една от малкото професи, при които не е необходимо служителя да израстне до мениджър, за да напредне в кариерата си.  Но все пак ако и двете страни искат това, има четири основни въпроса, които трябва да обсъдят, за да се гарантира, че търговеца знае с какво се захваща.

Знае ли какво е Мениджър продажби? Търговския представител възприема ролята на мениджъра по продажбите като велика. Въпреки това всеки, който е бил в управлението поне за един ден знае, че предположението и реалността се различават.


Иска ли да намали дохода си? В повечето компании, най-добрите търговци печелят повече от своите мениджъри по продажбите. Въпреки това търговците не е необходимо да го знаят.


Иска ли другите да контролират доходите му? Като търговец, той печели пари въз основа на успеха си. Като мениджър по продажбите ще получава заплащане за успеха на неговия екип.


Съгласен ли е нуждите му да са на второ място? Търговците често се фокусират върху техните нужди. Мениджърите по продажбите трябва да мисли за нуждите на фирмата, екипа, клиентела...


   Ако след обсъждане на тези въпроси имате още взаимен интерес, направете една стъпка назад и интервюирайте вашия служител, както бихте направили с външен кандидат. Ако постигнете съгласие за тази позиция се уверете, че имате встъпителна програма за обучение, за да си гарантирате, че новият ви мениджър продажби ще се справя отлично с работата си.


Прочетете още:
"Спрете да разочаровате новите си търговски представители!

Няма коментари:

Публикуване на коментар