View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

петък, 19 април 2013 г.

Как да създадем стратегия за социалните мрежи

След като сте решили, че искате вашият бизнес да има социално медийно присъствие, трябва да разберете как най-добре да го използвате във ваша полза. Някои фирми избират да наемат квалифициран мениджър, но много искат да го направят сами. Ако сте от типа хора, които биха предпочели да се справят сами (и няма нищо лошо в това), има някои неща, които трябва да се вземат предвид, когато се създаде социално медийна стратегия за вашия бизнес.

1: Определете коя е вашата аудитория.

Помислете за това кой е вашият идеален клиент. Кой е най-популярният тип клиенти - майки, бизнесмени, студенти? Да определите вашата аудитория е първата стъпка.

2: Къде е вашата аудитория?

Проучете добре  целевата аудитория. Дали те са майки-домакини, които прекарват много време във Facebook? Или са професионалисти, които прекарват времето си в LinkedIn? След като решите коя социална мрежа посещава вашата аудитория, това е и платформата, с която трябва да започнете. Ако те са на повече от една платформа, започнете с най-посещаваната и след това добавете и втората. Няма смисъл да сте активни във всяка една социална мрежа, ако вашият целеви пазар / аудитория е само в една или две такива.  Концентрирайте усилията си върху една или две платформи, но го направете добре.

3: Определете вашата цел при използването социалната платформа, за да се свържете с вашата аудитория.

Запитайте се какво искате да получите от вашето присъствие в мрежата- продажби? Повишаване доверието във вашата марка? Повишена ангажираност и изграждане на взаимоотношения с клиентите? Как да използвате социалната мрежа зависи от отговора на тези въпроси. Ако искате да увеличите продажбите сигурно ще искат да се възползвате от предложенията на Facebook и ще организирате конкурс или игра. Ако искате да увеличите ангажираността на клиентите, вие ще искате да публикувате въпроси и изображения, които ще генерират отговори и коментари. Вашата цел е като компас. Всичко, което правите, трябва да ви насочи към целта.

4: Съставете план, за да се стигне до целта.

Сега, когато сте идентифицирали вашата аудитория, избрали сте платформите и сте поставели целта, сега трябва да планирате какво да направите, за да стигнете до тази цел. Тази стъпка върви ръка за ръка със стъпка 3. Често това се прави по едно и също време. Трябва да определите какво ще публикувате и да го правите най-малко 2-3 пъти на ден. Конкурси, съвети, въпроси и отговори, сесии и споделяне на информация са типове съдържание, които ще ви помогнат да постигнете целта си. Трябва да се запитате - колко пъти ще публикувам? Колко време мога да инвестирам в това?

5: Напишете плана за действие.

Това е мястото, където всички от предишните стъпки се превръща в един страхотен план. Вземате всички идеи, които сте имали и ги записвате. Определете графика на съдържание, което ще публикувате. Искате ли да публикувате два пъти на ден или три или повече? Кога искате да публикувате? Ще организирате ли конкурс? Ако е така, кога? За колко време? Ще пускате ли реклами, които да помогнат на страницата ви във Facebook?

Тази стъпка е като пътна карта на вашите социални маркетингови усилия. Написването на план ще ви помогне да постигнете целта си. Закачете го някъде на видно място и действайте по него.

Няма коментари:

Публикуване на коментар