View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 11 април 2013 г.

Как да избегнем PR катастрофите в социалните медии?

-->
Ако вие е „влязла мухата“ и започва пътуването на бизнеса ви в социалните, как да сте сигурни, че ще се избегнат всякакви премеждия?

За много фирми и изпълнителни директори един от най-големите страхове, при използването на социалните медии, е елемента на контрол. Вие бихте загубили, ако оставите всичко на клиентите си, както и в някои случаи, и на служители. Този страх е наистина основателен, когато разгледаме някои от най-големите PR катастрофи, които са се случили, когато компаниите използват социалните медии.


Един чудесен пример са "Макдоналдс", които през 2012 г. стартира # McDStories кампания; HMV където туит след туит показа гнева на персонала; на универсален магазин за облекло Celebboutique, които са използвали-налагащи туитове, за да достигне до по-широка аудитория.

След като сте решили кои платформи ще ползвате, ще трябва да реши и кой ще бъде отговорника за това? Дали това да бъде само един човек  или малък екип или всички в офиса, които да имат достъп до вашия Twitter / LinkedIn / Facebook и т.н.? След като сте решили кой ще се занимава с това и кой ще има достъп до профилите на фирмата, никой друг вече не трябва да има достъп до някоя на вашите платформи - това помага да се осигури ниво на отчетност.
След това трябва да се уверете, че определените служители имат необходимата подготовка. Не може да се приеме, че всички служители използват социалните медии в личния си живот и дори да е така, се изисква много по-различен подход за бизнеса. Така че осигурете на вашия персонал необходиното обучението, след което се уверете, че те знаят как да използват всеки сайт и какво да правя с него. 


След това можете да направите  договор с тях. Вие може и да се доверявате на вашия екип, но трябва да не забравяте, че им давате възможността да говорят от името на фирмата и при това с много голяма публичност. Така си гарантирате, че те са наясно, какво могат и какво не могат да публикуват на всяка от платформите и че има санкци, ако някой нарушава това правило. Вашият персонал трябва да знае от първия ден във фирмата какво е и какво не е приемливо.
Можете също така да искате да преглеждате публикациите, преди те да станат публични, но това може да бъде изключително времеемка за вас дейност и не винаги е ефективен начин за използване на времевия ресурс, а и това е доста тромава система в днешния бързопроменящ се информационен поток, така че по-добре наблегнете на обучението и инструктажа, вместо да опитвате да направи всичко сами.


Такъв договор обаче със сигурност ще задуши творческите пориви на вашия маркетингов отдел. Социалните медии все па трябва да добавят на човешки облик на вашят маркетинг и ако всеки туит е съдаден изкуствено, то не ще да видите големите успехи, на които се надявате, така че използвайте социалните медии разумно и по подходящ начин и се подсигурете с писмено споразумение където е необходимо. И ако нещо се провали и се превърне в бедствие, не се преструвайте, че не се е случило, а се поучете от грешката си, изучете я, извините за нея и след това продължете напред.


Сега нямате извинения, да не бъдете социални!

Няма коментари:

Публикуване на коментар