View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 6 юни 2013 г.

Вашите клиенти са се променили. А вие?

Ето шест въпроса, свързани с процеса ви напродажба, които трябва да си зададете:

1. Какъв процент от клиентите са ви потърсили в Интернет преди срещата си с вас?

И в кой етап от продажбения процес са направили това? Ако са направилитова преди срещата ви знчи това е проучване.

От друга страна, ако са направили това след срещата може да означава, че информацията, която сте им предоставилипо време на вашата презентация, не е отговорила на въпросите им.

2. Дали информацията, която вашите клиенти са събрали от Интернет, е точна или не?

Запишете си това, което сте чули, за да знаите какво мислят вашие клиенти.

3. Дали клиентите ви споменават конкурентите ви и ако да какво казват за тях?

Ако клиента ви прави еталони сравнения на вас и конкурентите ви това може да ви подскаже, че конкурентите ви са предоставили в Интернет повече информация от вас.

4. Във вашата презентация споделяте ли информация, която я има във фирмения ви сайт?

 Ако е така, тогава как реагира клиента ви? Ако клиента ви се отнасяпренебрежително към презентацията ви вероятно е, защото е засегнат от факта, че повтаряте нещо, което той вече знае.

5. Клиентат задавали ви въпроси пряко свързани с това, което може да се види в Интернет?

Качеството и нивото на задаваните въпроси може да ви подскаже за степента на проучването, което е направил клиента ви в Интернет.

6. По време на вашата презентация споменавате ли на клиента за информацията, която може да намери в Интернет?

Задавайки на клиента няколко въпроса на клиента, свързани с информацията в мрежата, можете да разберете неговото желание да използва мрежата, за да получи информацията.

Вашата задача като търговец е да дадете на клиента такова ниво информация, което той неможе да си набави от Интернет.

Това показва, че сте отделили време да отговорите на въпросите на клиента, а не му губите времето показвайки му същата информация, която има вмрежата.

Прочетете още:
Увеличавате цените - какво търговския представител да не прави в такъв случай
Игнорирайте искането на клиента за по-ниска цена
Коя социална мрежа е най-добрa за B2B маркетинг?

Няма коментари:

Публикуване на коментар