View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

четвъртък, 23 май 2013 г.

Увеличавате цените - какво търговския представител да не прави в такъв случай

Решението е взето. Вашата фирма ще увеличава цените и това е. Вашата работа е да излезете и да го направите. Ви знаехте, че това ще се случи, но се надявахте да не се стигне до там. Надявахте се мениджмънта да намери други начини за поддържане на печалбата, без да има увеличение на цената. Е, сега е време да оставите всичко това настрана и да започнете изграждането на плана ви за действие. Изброените по-долу са девет неща, които не трябва да правите:1. Да не основавате увеличението на цените с нарастващите разходи за енергия или друг отделен елементи. Ако базирате увеличение на цените на енергията, веднага след като тя започне да поефтинява, вашите клиенти ще започнат да настояват за намаляване на цените.2. Не се опитвайте да обосновавате увеличението на цените на базата на това как вашите конкуренти или други доставчици също вдигат цената. Това ви кара да изглеждате слаби и  прави да изглежда, че увеличението на цените се основава единствено на независищи от вас причини.3. Не се опитвайте да промъкните увеличение на цените като го обявявите на клиентите си в края на фактурата. Това може да ви докара само неприятности и да накара вас и вашата компания да изглежда всичко друго, но не и професионалисти и предвидливи.4. Не се опитвайте да скриете планираното увеличение на цената до деня, в който това ще се случи. Отново това изглежда като опит да "подхвърлите" увеличението. Когато правите нещо такова, в крайна сметка губите доверие, което ще доведат до намаляване на продажбите.5. Не бързайте веднага да се присъедините към оплакванията на другите търговски представители колко трудно ще стане увеличението на цените. Има много случаи, в които увеличението на цената не се приема от клиенти поради простата причини, че самите търговци отказват да подкрепят това нарастване.6. Не се извинявайте за необходимостта от увеличение на цената. Извинението може да изглежда като жест на учтивост, но това е бизнес и ако се извинявате, ще се изглежда сякаш не вярват в увеличението на цените.7. Не казвайте за увеличаването на цените в самия край на разговора ви с клиента и не го правете по начин по който езикът на тялото ви издава нервност и речта ви става по-малко уверена. Клиента ще разбере това и ще го сметне за признак на слабост и че увеличението се отнася само за него.8. Не си губете времето да мислите за всички неща, които ръководството на фирмата би могло да направи, за да се избегне необходимостта от увеличение на цените. Прекарвйки времето си да правите това само ще увеличи шансовете ви за не успех поради факта, че по този начин се демотивирате.9. Не влизайте в срещата с клиента си мислейки, че имате по-малък шанс (отколкото имате всъщност) да прокарате увеличението. Ако отидете в очакване да получите по-малко, ще си тръгните с по-малко.

Прочетете още:

Няма коментари:

Публикуване на коментар