View Zlatko Dimitrov's profile on LinkedIn Follow Me on Pinterest Instagram

понеделник, 3 юни 2013 г.

4 Основни стъпки за успешен Интернет бизнес

Планирането и подготовката са ключът към успешния онлайн бизнес. Твърде много фирми и бизнесмени губят хиляди или дори милиони долари всяка година просто, защото те не могат да разберат истинската стойност на правилното планиране и изпълнение.
Трябва да бъдем готови за всички възможни резултати, да планираме времето си и средствата по подходящ начин. Това са четири прости стъпки, за да изведете бизнеса си на едно следващото ниво и да остане успешен много години напред.
Стъпка 1: Осигурете необходимата информация
Направете изследвания и проучвания  преди всичко друго. Когато правите сделки онлайн, трябва да бъде готов за възможни въпроси и притеснения на вашите клиенти и колеги-търговци.
Не можете да губите време в проучване точно когато възникне спора. В някои случаи може вече да е твърде късно, за да се намери решение; или ще трябва да се загуби повече време за възстановяване на щетите, тъй като сте пропуснали важна информация.
Отделете минимум 30 минути (а може и повече) на ден да изочавате вашия продукт или услуга. Прекарвайт времето си във форуми говорейки с други експерти като им задавате същите въпроси, които клиентите може да има към вас.
Познавайте конкуренцията! Ще спестите доста време при управлението на бизнеса, ако знаете къде сте спрямо конкуренцията. Говорете със собственици свързани с бизнеса ви индустрии, както и с клиенти, за да разберете дали конкурентите подготвят някакви нови маркетингови стратегии. Винаги бъдете начсно с последните технологии и подходи, така че да сте пред вашите конкуренти.
При получаване на информация, винаги трябва да се погрижите за новите възможности за подобряване на вашия бизнес. Направете необходимите промени и подобрения да сте "в крак" с времето. Трябва да имате
обратна връзка с клиентите си през цялото време, за да можете да им предоставите точно това, от което се нуждаят.
Има много начини да бъдете информирани. Това ще помогне за повишаване на репутацията ви, както и да сте наясно от какво клиентите наистина се нуждаят.

Стъпка 2: Настройкте вашия уеб сайт
Отделяйте време да излезе с най-доброто възможно представяне на вашите продукти и услуги. Покажете някои привличащи вниманието графика и посочете всички необходими данни, които ще привличат хората към вашите продукти.
Публикувайте списък на най-често задаваните въпроси и отговори на вашия сайт, така че да не трябва да прекарвате времето си в отговори на имейли или обаждания за едни и същи въпроси отново и отново. Потребителите най-вероятно ще се свързват с вас само с индивидуални озапитвания, които не са включени в често задаваните въпроси.
При настройката на вашия уеб сайт уверете се, че е с лесена навигация. Повечето клиенти не разполагат с търпение, за да разберат всяка сложна структура на една уеб страница.
Имате само няколко секунди, за да грабнете вниманието на потенциалните си клиенти, така че се уверете, че всички необходими елементи са налице, да показвате точно това, което искате посетителите да видят и да им дадете информацията по точния начин.
Стъпка 3: Рекламирайте за вашият целеви пазар
Определянето на вашата целева група ще увеличи шансовете за успешни продажби, вместо просто спамите в интернет получавайки ниски или нулеви резултати.
Ще спестите повече време, като говорите с хората, които са действително заинтересовани да купуват вашите продукти и услуги. Има много начини да се съберат правилните клиенти. Можете да се присъедини към специализирани форуми и онлайн групи, или да размените линкове с други собственици на сайтове с подобно съдържание.
Има много други начини за пуправление на вашия продукт онлайн. Някои от най-ефективните включват:
- Социално Маркиране на сайта ви в Digg, Stumbleupon, Propeller и т.н.
- Правете прости видеоклипове и ги публикувайте в сайтове за видеосподеляне с голям трафик като Youtube, Metacafe, Yahoo видео, AOL видео, Revver, и т.н.
- Пишете статии и ги споделяйте в страници с висок рейтинг. Може да публикувате вашите статии в сайтове за споделяне на съдържание.
Стъпка 4: Завършете Продажбата
Стремете се всяка договоряна сделка да води до успешна продажба. Отговорете на въпросите и решете проблемите на своите клиенти. Направете нещата лесни и удобни за всички участници и така да увеличите броя на търговските сделки.
Обемa продажби са много полезни, ако се опитвате да достигнете квоти или искате да повиши доходите си бързо. В други случаи, може да се възползвате от малко количество, но с висока възвръщаемост на инвестициите.
След като осъществите контакт с  клиентите, не забравяйте да направите всичко възможно за  удовлетворяване на техните потребности и отново да ги уверите, че са взели правилното решение. Винаги трябва да се осигури оптимално обслужване на клиентите, както и последващи дейности, след като продажбата.
Връзката между продавача и купувача не се изчерпва с плащането и доставката на продукта. Вие трябва да пподдържате връзката чрез задаване въпроси на клиента за техните проблеми и предложения свързани с продукта. Разберет как те намират вашия продукт или услуга.
Можете също така да осъществите и второ обаждане или да изпратите електронна поща, как се представя продуктът и биха ли искали да се възползват от отстъпка "само за тях" за друг продукт. Трябва да имате ефективно обслужване и да бъдете на разположение на клиентите.
Много по-лесно е да се продаде на един доволен клиент от миналото, отколкото да търсите нови перспективи, така че знаправете клиентите си щастливи и те ще бъдат склонни да купуват по-често от вас. Освен насладата от повторни продажби от доволни клиенти, ще изгради по-голяма мрежа, защото доволните клиенти ще ви насочат към своите приятели и други потенциални купувачи.
Интернет е голям източник на информация, която може да се ползвате, за да поддържате бизнеса си актуален и иновативен. Вашите служители трябва да бъдат способни да се справят с различни клиенти и да отговорят на техните променящи се нужди. Рзберете как пазарът реагира на вашите подходи. Създайте план за това как възнамерявате да се справите с конкуренцията в дългосрочен план. Вашият маркетингов и мениджърски подход винаги трябва да имат цел и конкретна времева рамка за изпълнение. Тествайте и проследявайте различни методи за правене на бизнес, избере лидерите във вашата област и продължавайте да ставате по-добри от тях.


Прочетете още:
Спрете да разочаровате новите си търговски представители!

Няма коментари:

Публикуване на коментар