Независимо от това, което си мислите, вие
не правите никакви
пари от клиенти, за които най-важното е ниската
цена. Нека ви дам четири причини за това.
Причина 1: Клиентът, който
изисква по-ниска цена от
вас също е и клиента, който ще ви досажда
през целия процеса на продажба
и дълго след това.
Клиентите с ниските цени си мислят, че могат да получат всичко евтино и че могат да накарат хората да направят за тях
каквото си поиска.
Тези клиенти правят само едно нещо - отнемат от
ценното ви време.
Причина 2: Клиент,
който получава най-ниската
цена е този, който ще каже и на други. Резултат е, че ще ви доведе други клиенти, които очакват също ниска цена или дори по-ниска
цена от първо лица.
Дали това е добра стратегия, за да впечатлите всичките си клиенти, които са
платили високата цена. Как мислите, че ще се чувстват те?
Причина
3: Предлагане на намаление в цената е наркотик, на който е трудно да се устои.
След като дадете отстъпка от цената, за да приключите на сделката, е много
по-вероятно да дадете отстъпка пак и пак.
Скоро всичкото доверие, което сте изградили за продукта си,
може да се изпари и клиентите ви да започнат да си мислят, че тази цена наистина отразява истинската стойнот на продукта ви.
Причина 4: Клиентите сниските цени никога
не виждат връзката на цената със стойността на на продукта ви. Така е много по-вероятно да се ангажират и работят много по-малко с вас.
Клиентите, които плащат пълната цена разбират стойност на продукта ви
и те ценят отношения, които имат с вас. Да имате такива клиенти ще помогне на вас и на удвърждаването на фирмата ви.
Играта с намаляването на цената само ще намали печалбата ви и ще унищожи връзката ви с клиентите.
Толкова е просто - Ако искате краткосрочен бизнес давайте напред и намалявайте цените си.
От друга страна, ако изграждате компания,
която да се задържи дълго на пазара избягвайте големите отстъпки
на всяка цена.
Прочетете още:
Изградете лоялност към марката чрез социалните мрежи
Това е личния блог на Златко Димитров Димитров. Професия - мениджър продажби и маркетинг в гр. София. Опитен мениджър с отлична способност за работа с клиенти и умения за управление на проекти и екипи. Човек ориентиран към действие - със силна способност за ефективно общуване с различни бизнес аудитории и работа с нови технологии. Бакалавър по „Аграрна икономика” и Магистър по „Икономика и управление".
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар